Skip to main content

වලහා බිම....

හරියටම ඉස්කෝලෙ දිග කලිසම් අදින්න අවුරුද්දකට කලින්... ඒ කියන්නෙ 9 වසරෙ.... ඕක තමා නේවසිකගරයේ "ජිල්මාට්" වැඩ වලට පුරුදු කරවන වයස....
හැම අවුරුද්දෙම 11 වසර තමා ඕකෙ ප්‍රමුඛත්වය ගන්නේ... අපරාදේ කියන්න බෑ හැම අවුරුද්දෙම ගානට යුතුකම් ඉටුකෙරෙනවා....
රෑ 9ට විතර අයියලාගෙන් 6 දෙනෙක්ට විතර නියෝගය නිකුත් වෙනවා... අදාල පිරිස රෑ 12 වෙනකොට වැඩේට සූදානම්....
12 වෙනකොට අදගෙන හිටපු සරමෙන් කොට කලිසමට මාරුවෙලා පොල්ගස් යාය පත්තට යන්න ඕනි ( යාය කිව්වට හැමතනම පොල්ගස් )විදහල්පති නිලනිවස තියෙන්නෙත් ඔය කිට්ටුව. සික්කො ( වැරදියට ගන්න එපා... ඒ මිනිස්සුත් රස්සවනෙ කරන්නෙ ) හැමතැනම මුර සංචාරයේ.. සෑහෙන අමාරු වැඩක්.... ඒකනෙ අවුරුදු 2ක් පුහුනුවීම් කරවන්නේ...
අදාල උපකරන තියෙන්නෙ අපි ගාව ( පොඩි එවුන්ගෙ වැඩේ කොතනත් බඩු ගෙනියන එකනෙ ) ඇද ඇතිරිල්ලයි... කුරුම්බා ඉන්නයි...
දවල්ට ඔත්තු සේවයෙ යනකොට හොද ගහක් දෙකක් හොය ගන්න ඕනි... අතුලෙ ඉන්න අපිට ඕවත් වැඩද...!
වැඩේ ඉවරකරලා එනකං කතාව තහනම්... අපිත් ඉතින් කෝඩුකාරයොනෙ නියෝග අකුරට පිලිපදිනවා.
එදා ඉතිං බඩුත් අරගෙන තැනට ආව..
නියමුවා (pilot) 11 වසරේ අයියා කෙනෙක්.. නම හල්පන්දෙනිය... ගහේ නගිනවා නෙමෙයි ගහේ දුවනවා..
කඩනකොට කඩන්නෙත් යනගානට වඩා එක ගෙඩියක් වැඩිපුර නියමුවා බහිනකම් එක ගෙඩියකටවත් අත තියන්න තහනම්... මුල්ම ගෙඩියයි අන්තිම ගෙඩියයි නියමුවට වෙන්වෙනවා...
ගෙඩි පහලට දානකොට ඇතිරිල්ල අල්ලන්න ඕනි.... නැත්නම් සද්දෙ ඇහෙනවා...(ඕකත් අපිට අයිති වැඩක් නෙමෙයි...)
කුරුම්බා කැපිල්ලක් නෑ... කෙලින්ම හිල් කරලා බොන්න ඕනි.. කුරුම්බා ඉන්න තියෙන්නේ ඔන්න ඔය වැඩේට...
එදා ගැණුමාට ( ගැණුමා කිව්වේ ගණින කෙනා) අනුව ගෙඩි 13 විතර කඩාගෙන යනකොට බැල්මට්ලා ( ඔත්තු බලන 4 දෙනා ) කලු මහත පුද්ගලයෙක් ගහ දිහාට එනවා කියලා නිවේදනය කලා.. මලා... වලහා... ( ආයිත් වරදවා ගන්න එපා...... වලහා කියලා ආදරේට කිව්වේ අපේ පාලකතුමාට )
ඔය වෙලාවට කරන්න තියෙන්නේ නියමුවාට signal එක දීලා .... දුවන්න.. නියමුවා තත්වය සමනය වනතුරු ගහ උඩ රැදී සිටිය යුතුයි...
අපි කුරුම්බාත් අරන් දිව්වා...
ඉතිරි කතාව අහගත්තේ හල්පන්දෙනිය අය්යාගෙන්...
හල්පන්දෙනිය අය්යා පැය බාගයක් විතර ගහ උඩ ඉදලා ගහෙන් බාගයක් විතර බැහැලා ගහ යට හිටපු කෙනාගෙන්
"මචං... වලහා ගියාද"
කියලා අහලා....
" ආ..... මේ හල්පන්දෙනියනේ... මම බැලුවා කවුද කියලා... වලහා බිම.....
හල්පන්දෙනිය පරිස්සමෙන් බහැලා එන්න... "
ආයි පහල හිටියෙ කවුද කියලා කියන්න ඕනි නෑනෙ...!

Comments

Supun Sudaraka said…
මරු කතාව! :D

වලහා කිව්වේ අපේ අමරදාස සෑර්ටද? ඒ සර් නම් හැබැයි නියමයි!. අයියලාගේ කාලේ ග්‍රේඩ් ෆිට් එකක් තිබිලා තියෙනවා වගේ. ඒත් පහු වෙන්න පහුවෙන්න වැඩේ අල වෙලා වගේ :( අපේ අවාසනාව තමා. අපේ නම් ග්‍රේඩ් එකකට එකක් වලි අල්ලන එකම තමයි වැඩේ. :D
malee_msg said…
හිකිස් වලහා ආවා තමයි අන්තිමට ම නේද
තිලිණ said…
This comment has been removed by the author.
තිලිණ said…
හික්‌ වලහා කියන්නේ අමරදාස සර් ට නෙවෙයි .. වෙන එක්‌කෙනෙක්‌ හික්‌.. අපි A/L කරන කාලෙ අයින් උනේ .. මරු කතාව :D
චමිල said…
වලහා මට යන්තම් මතකයි මතක නෑ වගේ... කමක් නෑ... එළ කතාව..ඒ කාලේ ගොමා නේද ප්‍රින්සිපල්ට හිටියේ.... පොරටත් කනිපින්දම් දීලා එන්නනේ තිබුනේ!!!!

සුපුන් මල්ලී.. ඕවා ගනන් ගන්න එපා.. කාලේ වෙනස් වෙනකොට තාලේ වෙනස් වෙනවා තමයි.. කැම්පස් ගැනත් යම්තාක් දුරකට ඔය කතාව ඇත්ත...
නෑ මල්ලි... අපි ඉන්නකොට අමරදස සර් උප පාලක... අපි හොස්ටල් එකෙන් එනකොට තමා අමරදාස සර් පාලක වුනේ.. වලහා කිව්වෙ සේනානායක සර්ට...

වැඩිපුර බලපු..

වඳුරන්ගේ රට.

ඒ අනාගතය කියලා පටන්ගත්තොත් අනාගතය කොයි වගේ එකක්ද කියල අපේ හිත්වල තියෙන පින්තූරයට මේක ටිකක් සමාන වෙලා පෙනෙන්න පුළුවන්. ඒ පින්තූරය හදලා තියෙන්නේ වැඩිපුරම පොත්වලින් සහ චිත්‍රපටිවලින් කියලා කිව්වොත් වැරැද්දක් නෑ. කවුරුහරි මේක Planet of the Apes වගේ කතාවක් කියලා කිව්වොත් ඒකෙ ඇති වැරැද්දකුත් නෑ හරියකුත් නෑ.

අපි ඒ ග්‍රහලෝකයට මැඩේෂියාව කියලා කියමු. මැඩේෂියාව භූ පිහිටීම අතින් ගත්තොත් තනි මහද්වීපයකින් සමන්විත විවිධ ජනවර්ග වලින් සමන්විත වුන රටක්. එක අතකින් මැඩේෂියාව සිංගප්පූරුවට සමානයි. 

මේක අතීතය, අනාගතය, වර්තමානය යන තුන්කාලයෙන් ඕනිම කාලයක සිදුවෙන්න පුළුවන් සිදුනොවෙන්නත් පුළුවන් සිදුවීමක්. හෝමෝ නියර්ඩල්තාල්ගෙන් හෝමෝ ඉරෙක්ටස්ට පරිණාමය වුනේ වඳුරා වුනාට හෝමෝ ඉරෙක්ටස්ගෙන් හෝමෝ එක්සලන්ස් වෙන්නේ ඔය වඳුරාද කියන ගැටළුවත් එක්ක අපි කතාව පටන්ගමු. මෙන්න මේ හේතුව නිසා තමා මැඩේෂියාව තුල මැඩේෂියාවේ පූර්වජයා ලෙස ඉගැන්වෙන චිම්පන්සියාව දේවත්වයෙන් සලකන්නේ.



මැඩේෂියාව මූලිකව ද්වී ආගමික රටක්. චිම්පන්සියුස් නමින් හැඳින්වෙන මූලික ආගම නිර්මාණය වෙලා තියෙන්නේ මැඩේෂියාවන් පැවත එන්නේ චිම්පන්සින්ගෙන් කියන හරය පදනම් කරගෙන…

ගබ්සාව..

සුජ්ජා අවසාන වතාවට මට හමුවෙන විට ඌ හිටියේ පෝරු මස්තකාරූඩවය. ඉන්පසුව මට වුවමනාවක් නැතිකම හෝ වැඩවැඩිකම හෝ ඌ අතුරුදහන් වීම හෝ වෙන කිසියම් කරුණක් නිසා මට ඌ හමුවුනේ නැත. කෙසේවෙතත් මම විශ්වවිද්‍යාලයට යන කාලේ ඌ මගේ රූමා යන්න වග මට මතකය.

           සුජ්ජා සුන්දර මනුස්සයෙකි. ඒ ඌ කිසිම දෙයක් පිලිඹඳ ඕනාවට වඩා නොසිතන නිසා යැයි මම සිතමි. ඒ අවුරුදු හතර තුල සුජ්ජා මගේ හොඳම මිතුරන් කිහිප දෙනාගෙන් එකෙකු වීමට එයම හේතුවුනා යැයි මම සිතමි. ඒ කවරකටත් වඩා සුජ්ජා මට මතක හිටින්නේ වෙන හේතුවක් නිසා කිව්වොත් ඒ බොරුවක් නොවේ.

ලතා..
සුජ්ජා ලතා සමග හාද වෙනකොට විශ්වවිද්‍යාලෙට ගිහින් මාසයක්වත් නැතුව ඇති. පෞද්ගලික ආයතනයක අයි ටී උගන්නපු ලතා සුජ්ජා එක්ක යාළුවුනේ සුජ්ජාගේ තිබුන යම් ගුණයක් නිසා වෙන්න පුළුවන්. කෙසේවෙතත් හැමඑකටම හිනාවෙන්න පුළුවන් සුජ්ජාත් එක්ක යාළුවුන ලතා වාසනාවන්තයි කියලා මට නම් මේ දැනුත් හිතෙනවා. කොහොමත් මේ සම්බන්ධයට මාස හයක් විතර යද්දි සුජ්ජායි මගෙයි අතර සම්බන්ධතාවය හරිම යාන්ත්‍රික වෙලා තිබුනේ, ඒක සමහරවිට පුරුද්දට වගේ සතියකට ගිහින් ගහන ගල්බාගෙකට, හවසට කම්මැලිකම යන්න ගහපු සිගරට් එකකට සීම…

රේවත

වර්ෂය 1992 වන්නට ඇත. විශ්වවිද්‍යාලයෙන් ඉවත්වී ගුරු ජීවිතය පටන්ගත්තු අළුතම හත්දාමගුල හත් මාසයක් යන්න කලින් අහවර වුන නිසා මගේ හිත හදාගන්න කියලා මමම රාගල පඥ්ඥාසේකර විද්‍යාලයට සාමාන්‍ය පෙල ගණිතය උගන්වන්න ගියා. විරහ දුක හරි දිවිනසාගන්න හිතෙන තරම් පාළුව හරි වෙන මොකක් හරි එකක් මගේ හිතේ කොනක ඇරෙන්න වෙන කොහෙවත් නොතිබුනාට මම රාගල මාරුවට කැමැත්තෙන්ම ගියේ මට වටෙන් පිටෙන් ඉමෝෂනල් වෙන්න තියෙන හේතුවලින් පැනලා යන්න කියලා කිව්වොත් සෑහෙන්න හරි. ඊට අමතරව රාගල මීදුමත් සීතලයත් මදි පාඩුවට තිබුනා.



පඥ්ඥාසේකර විද්‍යාලය රාගල තිබුන ලොකු ඉස්කෝලයක් වුනාට පොඩි ස්කෝලයක්. ගෑනියෙක්ට වඩා සීතලට ආදරේ කරන මිනිහෙක් වුන මම ඇරෙන්න ඒ ඉස්කෝලෙට කැමැත්තෙන් ගිහින් තිබුනේ දණිස්සාගම රේවත හාමුදුරුවෝ. පෙනුමෙන් දිඹුලාගල හාමුදුරුවෝ වගේ වුනාට මට වඩා අවුරුදු පහක් විතර වැඩිමල් වුනාට රේවත හාමුදුරුවන්ගේ රැවුල පැහිලා තිබුනේ නෑ. ඉඳලා හිටලා මරන මදුරුවෙක් ඇරුනාම සිල්වත්කමිනුත් එච්චර අඩුවක් හාමුදුරුවන්ගේ තිබුනේ නෑ.

හාමුදුරුවන් රාගල ගමේ ප්‍රසිද්ද වෙලා තිබුනේ ගමේ තරුණ සමිතිය නිසා කිව්වොත් වරදක් නෑ. කැත්තේ උදැල්ලේ වැඩ පුරුදු වුනත් පසුකාලීන් සරීරයට…