Skip to main content

සාපේක්ෂව වෙනස්ද....



සියල්ල නිරුවත් සමාජයක
ඇඳුම් ඇඳ සිටීමටද.....
සියල්ල ඇඳුම් ඇඳ සිටින සමාජයක
නිරුවතින් සිටීමටද...
හැකිනම් ...
නුඹ සාපේක්ෂව වෙනස්ය ....

සියලු දෙනා අඬන විට
සිනාසීමටද...
සියලුදෙනා සිනාසෙනවිට
ඇඬීමටද.....
හැකිනම්
නුඹ සාපේක්ෂව වෙනස්ය...

ගොම ගොඩක් තුල
කිරි කඳුලක් වීමටද...
කිරි කළයක් තුල
ගොම බිඳක් වීමටද....
හැකිනම්....
නුඹ සාපේක්ෂව වෙනස්ය...

වෙනස්වීමට් ඕනෑ නම්...
තෝරනු ..
නුඹට හොඳ විදිහක්....

Comments

ෂා..කාව්‍ය රසයෙන් නං අනුනයි. ඒත් ඉතිං දර්ශනවාදී වුනාම බුදු කේස් නේ මචං..හරියට ගුණදාස අමරසේකර ගෙ කතා වගෙ. ..මේ ..හිතේ කිසීම කහටක් නැහැ..ඒ වුනාට විරුද්ධ වීමට ඇති අයිතිය පාවල දෙන්න බැහැනේ සතුටු සාමීචියට ගිහින්... lets agree to disagree..
malee_msg said…
තේරීම අමාරු නැද්ද? මේ සමාජේ ඉහ ගහගෙන ඉන්න නම් ඔය දෙවිදියටම ඉන්න පුරුදු වෙන්න වෙනවා.. එහෙම නැති වුනොත් අපි පරදින්නේ ගෙඩි පිටින්..! ‍අකමැත්තෙන් ‍හෝ කටුස් න්‍යාය අනුගමනය කරන්න වෙනවා..
මෙකී සාපේක්ෂ වෙනස ඔබ එම සමාජය තුල "පිස්සා" ලෙස කෙටි නමකින් හඳුන්වනු ඇත.
නියමයි කවිය, ඒත් මේ තේරිම් එක්ක සිටින විටදි සමාජය එය දකින්නේ මෝඩකමක් හෝ පිස්සුවක් කියලානේ. ඒත් පිස්සුව තියෙන්නෙ සමාජයමයි ඉතිං.
Anonymous said…
ඔය සාපේක්ෂ වෙනසට මම හරිම ආසයි. . ඔතන දි, හුදෙක් ම දී ඇති උදාහරණයන් ගෙන් ඔබ්බට ගිහින් අපිට මේ කවිය මුල් වරට කියවද් දි අපිට Syncronized වෙන දේට වඩා කාලයත් සමගම පරිණාමය වෙන්න ඉඩ දුන්නොත්,අපෙන් එලියට එන මේ Dycronized concepts, ඒක සාපේක්ෂ වෙනස කවුරුත් අත් දකීවි.
එය අත් දකිමින් ඉන්න දෙයක් බවත් පෙනෙනව..
ඇත්තටම හොඳයි නරකයි කියන එකත් කොච්චර සාපේක්ශද... අද සමාජයේ නරක විතරක් කරන තවත් සමාජයකට ගිහින් අපෙ හොඳ කරන්න ගියාම අපි එතන නරක් වෙනව... එතන හොඳයි කියලා සම්මතය තියෙන්නේ අපි නරක කියලා හිතන දේ... ඉතින් ඕකට මොකද කරන්නේ....
Palitha said…
කවිය හොදයි මචං, හැබැයි දර්ශනය ඇතුලේ ‍උඹ ලොකු අවුලක ඉන්නෙ. සන්දෘෂ්ඨිකවාදේ existentialism පොඩ්ඩක් කියවල බලපං. හැබැයි වෙනස් සන්දර්භයකින් වැඩු‍නු දෙයක් තව කොහෙට හරි බලෙන් ගෙනත් බැස්සුවම ඔය වගේ ප්‍රශ්න මතුවෙනවා. කොහොමටත් සුද්දෝ ආවට පස්සේ අපේම කියලා දෙයක් නෑනේ. කොහොම වුනත් සාපේක්ෂව වෙනස් කියලා උඹ ලියලා තියෙන්නේ ක්‍රම විරෝධය ද කියලා මම දැනගන්න කැමතියි. ඒ නිර්මානය පිළිගනිමින් ඒත් උඹව පුද්ගලිකව දන්න කෙනෙක් විදිහට
මමත් ඇත්තටම ටිකක් පැටලිලා තමා ඉන්නේ... සමාජයේ වෙනස් කියන්නෙ ඇත්තටම මේක නෙමෙයිද...
Anonymous said…
උමතුව.. අපි හැමෝටම තියෙනව. .ඒක ගැන වාදයක් නැහැ නෙ. . ඔව්... නිර්මාණකරණයටත් කිසියම් වු උමතුවක් අවශ්‍යයි.මමත් සාමාන්‍යයෙන් කවි ලියද්දි මගේ උමතු අදහස් කුරුටු ගානව. .මම ටිකකට කලින් ඒවගේ මගේ හිතේ තිබ්බ අදහසක් ලිව්ව කවියෙන්.නමුත් කවියෙ සාහිත්‍යය පැත්ත දුර්වල බවක් පෙනුන.ඒක මම පල කරේ නැහැ.ඔයගෙ නිර්මාණය හොඳ ප්‍රවේශයක්,කොහොමද සාහිත්‍යයෙන් කියන්නෙ කියන එක අපි තව හදාරමු.ආවේගශීලීත්වය සොඳුරු ලෙස ඉදිරිපත් කරන්න!
ගවේෂණ said…
ඇත්තටම ඒක ටිකක් පැටලිලි සහගතයි..දෙපැත්තෙන් කොයි පැත්තක හිටියත්, එක පාර්ශවයක අය අනිත් පාර්ශවයෙ අයව හදුන්වන්නෙ පිස්සො කියලනෙ.

වැඩිපුර බලපු..

වඳුරන්ගේ රට.

ඒ අනාගතය කියලා පටන්ගත්තොත් අනාගතය කොයි වගේ එකක්ද කියල අපේ හිත්වල තියෙන පින්තූරයට මේක ටිකක් සමාන වෙලා පෙනෙන්න පුළුවන්. ඒ පින්තූරය හදලා තියෙන්නේ වැඩිපුරම පොත්වලින් සහ චිත්‍රපටිවලින් කියලා කිව්වොත් වැරැද්දක් නෑ. කවුරුහරි මේක Planet of the Apes වගේ කතාවක් කියලා කිව්වොත් ඒකෙ ඇති වැරැද්දකුත් නෑ හරියකුත් නෑ.

අපි ඒ ග්‍රහලෝකයට මැඩේෂියාව කියලා කියමු. මැඩේෂියාව භූ පිහිටීම අතින් ගත්තොත් තනි මහද්වීපයකින් සමන්විත විවිධ ජනවර්ග වලින් සමන්විත වුන රටක්. එක අතකින් මැඩේෂියාව සිංගප්පූරුවට සමානයි. 

මේක අතීතය, අනාගතය, වර්තමානය යන තුන්කාලයෙන් ඕනිම කාලයක සිදුවෙන්න පුළුවන් සිදුනොවෙන්නත් පුළුවන් සිදුවීමක්. හෝමෝ නියර්ඩල්තාල්ගෙන් හෝමෝ ඉරෙක්ටස්ට පරිණාමය වුනේ වඳුරා වුනාට හෝමෝ ඉරෙක්ටස්ගෙන් හෝමෝ එක්සලන්ස් වෙන්නේ ඔය වඳුරාද කියන ගැටළුවත් එක්ක අපි කතාව පටන්ගමු. මෙන්න මේ හේතුව නිසා තමා මැඩේෂියාව තුල මැඩේෂියාවේ පූර්වජයා ලෙස ඉගැන්වෙන චිම්පන්සියාව දේවත්වයෙන් සලකන්නේ.



මැඩේෂියාව මූලිකව ද්වී ආගමික රටක්. චිම්පන්සියුස් නමින් හැඳින්වෙන මූලික ආගම නිර්මාණය වෙලා තියෙන්නේ මැඩේෂියාවන් පැවත එන්නේ චිම්පන්සින්ගෙන් කියන හරය පදනම් කරගෙන…

ගබ්සාව..

සුජ්ජා අවසාන වතාවට මට හමුවෙන විට ඌ හිටියේ පෝරු මස්තකාරූඩවය. ඉන්පසුව මට වුවමනාවක් නැතිකම හෝ වැඩවැඩිකම හෝ ඌ අතුරුදහන් වීම හෝ වෙන කිසියම් කරුණක් නිසා මට ඌ හමුවුනේ නැත. කෙසේවෙතත් මම විශ්වවිද්‍යාලයට යන කාලේ ඌ මගේ රූමා යන්න වග මට මතකය.

           සුජ්ජා සුන්දර මනුස්සයෙකි. ඒ ඌ කිසිම දෙයක් පිලිඹඳ ඕනාවට වඩා නොසිතන නිසා යැයි මම සිතමි. ඒ අවුරුදු හතර තුල සුජ්ජා මගේ හොඳම මිතුරන් කිහිප දෙනාගෙන් එකෙකු වීමට එයම හේතුවුනා යැයි මම සිතමි. ඒ කවරකටත් වඩා සුජ්ජා මට මතක හිටින්නේ වෙන හේතුවක් නිසා කිව්වොත් ඒ බොරුවක් නොවේ.

ලතා..
සුජ්ජා ලතා සමග හාද වෙනකොට විශ්වවිද්‍යාලෙට ගිහින් මාසයක්වත් නැතුව ඇති. පෞද්ගලික ආයතනයක අයි ටී උගන්නපු ලතා සුජ්ජා එක්ක යාළුවුනේ සුජ්ජාගේ තිබුන යම් ගුණයක් නිසා වෙන්න පුළුවන්. කෙසේවෙතත් හැමඑකටම හිනාවෙන්න පුළුවන් සුජ්ජාත් එක්ක යාළුවුන ලතා වාසනාවන්තයි කියලා මට නම් මේ දැනුත් හිතෙනවා. කොහොමත් මේ සම්බන්ධයට මාස හයක් විතර යද්දි සුජ්ජායි මගෙයි අතර සම්බන්ධතාවය හරිම යාන්ත්‍රික වෙලා තිබුනේ, ඒක සමහරවිට පුරුද්දට වගේ සතියකට ගිහින් ගහන ගල්බාගෙකට, හවසට කම්මැලිකම යන්න ගහපු සිගරට් එකකට සීම…

රේවත

වර්ෂය 1992 වන්නට ඇත. විශ්වවිද්‍යාලයෙන් ඉවත්වී ගුරු ජීවිතය පටන්ගත්තු අළුතම හත්දාමගුල හත් මාසයක් යන්න කලින් අහවර වුන නිසා මගේ හිත හදාගන්න කියලා මමම රාගල පඥ්ඥාසේකර විද්‍යාලයට සාමාන්‍ය පෙල ගණිතය උගන්වන්න ගියා. විරහ දුක හරි දිවිනසාගන්න හිතෙන තරම් පාළුව හරි වෙන මොකක් හරි එකක් මගේ හිතේ කොනක ඇරෙන්න වෙන කොහෙවත් නොතිබුනාට මම රාගල මාරුවට කැමැත්තෙන්ම ගියේ මට වටෙන් පිටෙන් ඉමෝෂනල් වෙන්න තියෙන හේතුවලින් පැනලා යන්න කියලා කිව්වොත් සෑහෙන්න හරි. ඊට අමතරව රාගල මීදුමත් සීතලයත් මදි පාඩුවට තිබුනා.



පඥ්ඥාසේකර විද්‍යාලය රාගල තිබුන ලොකු ඉස්කෝලයක් වුනාට පොඩි ස්කෝලයක්. ගෑනියෙක්ට වඩා සීතලට ආදරේ කරන මිනිහෙක් වුන මම ඇරෙන්න ඒ ඉස්කෝලෙට කැමැත්තෙන් ගිහින් තිබුනේ දණිස්සාගම රේවත හාමුදුරුවෝ. පෙනුමෙන් දිඹුලාගල හාමුදුරුවෝ වගේ වුනාට මට වඩා අවුරුදු පහක් විතර වැඩිමල් වුනාට රේවත හාමුදුරුවන්ගේ රැවුල පැහිලා තිබුනේ නෑ. ඉඳලා හිටලා මරන මදුරුවෙක් ඇරුනාම සිල්වත්කමිනුත් එච්චර අඩුවක් හාමුදුරුවන්ගේ තිබුනේ නෑ.

හාමුදුරුවන් රාගල ගමේ ප්‍රසිද්ද වෙලා තිබුනේ ගමේ තරුණ සමිතිය නිසා කිව්වොත් වරදක් නෑ. කැත්තේ උදැල්ලේ වැඩ පුරුදු වුනත් පසුකාලීන් සරීරයට…